CLIL, un nuevo horizonte en la formación del profesorado

Xabier San Isidro Agrelo

Abstract


En este artículo analizamos los cambios en los modelos de formación en aprendizaje de lenguas para profesorado en servicio en la Comunidad Autónoma de Galicia (España). Al tiempo que la realidad plurilingüe se abre camino, el modelo CLIL en Galicia, en el que participan ya doscientos centros educativos, no sólo está cambiando los perfiles del profesorado, sino que está dibujando nuevos retos  en el tratamiento de las lenguas y en la formación del profesorado.

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.






This journal and its papers are published with the Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0). You are free to share copy and redistribute the material in any medium or format if you: give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made; don’t use our material for commercial purposes; don’t remix, transform, or build upon the material.

Indexed in: DOAJLinguistics Abstracts Online,Google ScholarsMLA Bibliography - Language, Linguistics and LiteratureOpen J-Gate,Directory of Research Journals Indexing, EBSCOProQueste-Revist@sPublindexERICEmerging Sources Citation IndexORE (Open-Access Research in English Language Teaching)Cabell's International (The White List)Red Iberoamericana de Innovación y Conocimiento Científico (Redib)

Email: laclil@unisabana.edu.co