Lexical Semantics as a Tool for Developing Critical Reading in the Language Classroom
DOI:
https://doi.org/10.5294/laclil.2008.1.1.8Resumen
This paper illustrates how a detailed analysis of lexical choices can evince the author’s ideological message in seemingly expository texts. The activity described, part of the content-based course English V: Technology, Environment, and Progress in the International Relations Program at the Universidad del Norte, leads students to the realization of their tendency to accept every written text as an objective depiction of reality without questioning the writer’s purpose or intentions. Furthermore, the comparison of two texts dealing with the same topic but written from opposing points of view helps the students understand how language can be manipulated for particular purposes.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
Esta revista y sus artículos se publican bajo la licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0), por lo cual el usuario es libre de: compartir, copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato, siempre y cuando: dé crédito de manera adecuada, brinde un enlace a la licencia e indique si se han realizado cambios; no use nuestro contenido con propósitos comerciales; y/o remezcle o transforme el material. Recuerde que no tiene los permisos para distribuir el material si fue modificado.