CLIL-ing Your Coursebook
DOI:
https://doi.org/10.5294/laclil.2009.2.2.13Resumen
This article suggests that CLIL is an important new approach to language teaching, at last grounding lesson content in something educational, rather than the endless trivia of many coursebooks for general English. However, the dearth of suitable materials available is noted, and the suggestion is that teachers create their own CLIL materials starting from suitable parts of their own current coursebook, rather than wait a few years for the ELT publishing market to respond to the need for new materials. It then exemplifies this approach with reference to a page from a course for 11-12 year olds written for the Bulgarian market, showing how materials can be built out from what is within the book.Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Descargas
Publicado
2009-12-16
Cómo citar
Hill, D. A. (2009). CLIL-ing Your Coursebook. Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning, 2(2). https://doi.org/10.5294/laclil.2009.2.2.13
Número
Sección
Commentaries
Licencia
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
Esta revista y sus artículos se publican bajo la licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0), por lo cual el usuario es libre de: compartir, copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato, siempre y cuando: dé crédito de manera adecuada, brinde un enlace a la licencia e indique si se han realizado cambios; no use nuestro contenido con propósitos comerciales; y/o remezcle o transforme el material. Recuerde que no tiene los permisos para distribuir el material si fue modificado.