Content and Language Integrated Learning in Argentina 2008 - 2011
DOI:
https://doi.org/10.5294/laclil.2011.4.2.4Resumen
The incorporation of content, whether it is L1-curriculum based or from general knowledge of the world, is not innovative in English Language Teaching. However, CLIL as an umbrella approach has spread the interest in learning English through non-language subject matter to non-European contexts. In this review article, I analyse the development of the Argentinean interest in CLIL from two conference proceedings from the years 2008 and 2009, and a more institutional curriculum-based implementation conceived in 2010-2011. While CLIL in Argentina started as a bottom-up approach because teachers and learners wanted to integrate content and language, now CLIL may spread because official curricula determine so.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
Esta revista y sus artículos se publican bajo la licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0), por lo cual el usuario es libre de: compartir, copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato, siempre y cuando: dé crédito de manera adecuada, brinde un enlace a la licencia e indique si se han realizado cambios; no use nuestro contenido con propósitos comerciales; y/o remezcle o transforme el material. Recuerde que no tiene los permisos para distribuir el material si fue modificado.